Pagina's

zondag 1 april 2012

Only simple squares...



After 6 weeks of back and forth to the hospital for medical examinations I'm a little tired of it all. Every time I am nervous again and still I don't know anything. I am so very happy with the housework for the 'Fit-in-Filz' course! For my work with transparant felt I am making first a lot of samples of different kinds of wool. Just felting small squares. It makes my head empty. I just enjoy watching the fibres accompany each other into felt. I enjoy feeling the fibres change from singletons into hugging fibers. I enjoy watching the differences of the various wool, fibers, felt. I enjoy creating just simple squares. While listening to simple beautiful music, Ludovico Einaudi. It fills my heart!

Na 6 weken heen en weer naar het ziekenhuis voor medische onderzoeken heb ik er zó schoon genoeg van. Elke keer maak ik me toch weer behoorlijk nerveus. En ik weet nog steeds eigenlijk niet veel. Ik ben zo blij met het huiswerk dat ik 'moet' doen voor de 'Fit-in-Filz'cursus! Voor mijn werk met transparant vilt ben ik eerst allemaal proefjes aan het maken van verschillende wolsoorten. Alleen kleine vierkantjes vilten. Het maakt mijn hoofd leeg. Ik geniet van het samengaan van de wolvezels in vilt. Ik geniet van het moment dat je vilt voelt ontstaan. Ik geniet van de variëteit in wolletjes, vezels, vilt. Ik geniet van het maken van alleen maar kleine vierkantjes. Ondertussen luister ik naar prachtige muziek, Ludovico Einaudi. Het vult mijn hart!

1 opmerking:

  1. Truus, wish you're alright. Your felted long hair fleece rug / mat are brilliant. Love all so much. It must be a hard work to make such beautiful pieces.

    BeantwoordenVerwijderen