Pagina's

zondag 22 april 2012

The last day

 The last day of the last course of this season: felting a large shawl or a short waistcoat. After the first 3 friday mornings learning and practising techniques my students are ready for their 'masterpiece'. During this last whole day they will make their own clothing for the very first time. The students choose their own design, model and materials. I want them to feel free in this and dare to try something different.


De laatste dag van de laatste cursus van dit seizoen: een grote omslagdoek of een kort vestje vilten. Na de 1e 3 vrijdagochtenden vilt-technieken leren en uitproberen zijn mijn studenten klaar voor hun 'meesterstuk'. Tijdens deze laatste hele dag gaan ze voor het eerst hun eigen kleding vilten. De studenten kiezen hun eigen ontwerp, model en materialen. Ik wil ze daarin graag vrijlaten en moedig ze aan iets 'anders' te proberen.
 Some of my students are more experienced than the others, but all have made a wonderfull piece. Every time, at the end of a course, I notice the enthusiasm and the togetherness of the group. Some students are following my felt courses since the beginning of the studio,  regularly or with space in between, some students are still in the beginning phase. It doesnot matter. The atmosphere is always good, there is plenty of room, there is plenty of time to give instructions ( even to the insecure students), there is lots of fun.


De vilt-ervaring van mijn studenten verschilt nogal, maar iedereen heeft iets heel moois gemaakt. Elke keer als een cursus het einde nadert valt me het enthousiasme en de saamhorigheid van de groep op. Sommigen komen al vilten sinds de start van het atelier, regelmatig of af en toe, anderen zijn nog maar net begonnen met vilten. Dat geeft allemaal niets. De sfeer is altijd goed, er is meer dan genoeg ruimte, ik vind het belangrijk veel aandacht te geven aan de begeleiding en instructie (ook aan de wat onzekere studenten), er is altijd veel plezier. 
 At the end of the season I always have mixed feelings: I'm glad to have my studio for my self for some months, but I'm already starting to miss the joy together...


Aan het einde van het seizoen heb ik altijd gemengde gevoelens: Ik ben blij dat ik mijn atelier weer even voor mijzelf heb, maar ik weet dat ik het plezier samen ook zal missen...
Isnot she gorgious?
I have to start thinking about my new felt courses from September next.


Is ze niet geweldig?
Ik moet hard gaan nadenken over de vilt-cursussen die in september weer gaan starten.

2 opmerkingen:

  1. Wow wat een prachtige ruimte heb je als studio !!!
    Leuk om te zien hoe zo'n groep een eenheid wordt door samen aan iets persoonlijks te werken, daar kan ik me veel bij voorstellen !
    Succes nu je het terrein weer voor jezelf hebt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Els, ja ik ben erg blij met mijn mooie atelier. En je ziet nog maar een stukje van de ruimte die ik tot mijn beschikking heb...Het is hier echt genieten!

      Verwijderen