Pagina's

vrijdag 13 april 2012

I don't like needles...


Yesterday I almost fainted when the nurse couldnot get the infusion needle into my veins...Today I'm recovering another medical examination. My throat hurts, but I'm back felting (a little) again. Is it a reaction on yesterday that I grabbed the felt needles? 
Looking at the bumps of this experiment I thought it could look the same as my inner...
This felt piece is a kind of experiment with wool I never used before: Kap Merino carded fleece.  A kind of wool that felts very firm, it has a real short fiber. I hoped I should be able to make a firm kind of vessel, but I also wanted bumps on it. Unfortunately the Kap Merino layer at the outside (on top of 2 layers of Austral Merino and some Mountain Sheep) was felting so strong that this layer flattened completely. The bumps were almost dissapeared. I had to use the needle, although I don't like that. Especially after the experience of yesterday. But, welll...one has to do what one has to do...And the bumps are coming back!


Gisteren ging ik bijna van mijn stokje toen de verpleegster de naald van het infuus maar niet in mijn ader kreeg...Vandaag ben ik aan het herstellen van weer een medisch onderzoek. Mijn keel doet pijn, maar ik ben weer een beetje aan het vilten geslagen. Is het een reactie op gisteren dat ik de viltnaalden pakte?
Toen ik de bobbels op mijn viltwerk zag dacht ik 'zo zou ik er van binnen wel eens uit kunnen zien'...
Dit viltwerk is een experiment met wol die ik nog niet eerder heb geprobeerd: Kap Merino kaardvlies. Een wolsoort die zeer stevig vilt, met heel korte vezels. Ik hoopte dat ik er makkelijk een stevige 'vaasachtige' mee zou kunnen maken, maar ik wilde er ook bobbels op. Helaas viltte de Kap Merino laag aan de buitenkant ( bovenop 2 lagen Australische merino en wat bergschaap) zo stevig dat het een gladde, vlakke laag werd. De bobbels waren bijna verdwenen. Ik moest de naald wel gaan gebruiken, hoewel ik er niet dol op ben. Helemaal niet na mijn ervaringen gisteren. Maar, wat moet dat moet...En de bobbels zijn weer terug!

1 opmerking:

  1. Oh, I hope that you will be healthy again in no time, with no more need of needles! XXO-

    BeantwoordenVerwijderen