Pagina's

dinsdag 18 oktober 2011

My latest carpet

This summer I bought some beautiful Spelsau fleeces in Denmark. I was in shock when I had to pay them: the shippingcosts were really very high!
But...after receiving the fleeces I was even more in shock...What a beauties! This particular one I HAD to felt inmediatly. It just couldnot wait.
I felted it as a whole fleece, but also using merinowool and silk chiffon fabric. The result is a lovely carpet. Even my cat Boris likes it very much!


Afgelopen zomer heb ik een aantal prachtige Spelsau vachten gekocht in Denemarken. Ik schrok enorm van de hoge verzendkosten, maar ik was nog meer in shock toen ik de vachten uitpakte: wat een schoonheden!!! 
Deze roodbruine vacht vroeg erom gelijk gevilt te worden. Ik heb hem in zijn geheel gevilt, waarbij ik een rand van merinowol en zijden chiffon heb gevilt. 
Het resultaat mag er wezen: het is een schitterend kleed geworden. Zelfs poes Boris is dol op het kleed! 

9 opmerkingen:

  1. What a glorious project...of course Boris has made a home there! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kleed hoor! (ik snap die Boris wel !)
    Zit er onder het gehéél zijde en merino ? (heb zelf nog nooit een héle vacht gevilt ....)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Absolutely fabulous!!! If Boris wouldn't mind sharing his space, I think I'd like to give it a try, too;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Just BEAUTIFUL!!! I also love the fact that your cat has the name of my nearest town, even if my Borris is spelt with two Rs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such a big project and beautiful. So warm so cozy. Did you felt by hand? How long did it take?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beautiful (what say else?) warm greetings from Paris!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whow...no more words to say! I HAVE TO felt sth like this---Can you please inform me---where can I get a good tutorial??? Wooly greetings from La Palma...Anu

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dear Anu, Maybe I have to come to La Palma (I have warm memories to that island) to teach you?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yesss! That would be great! We have a little guesthouse but it´s occupied until the middle of february..perhaps then?

    BeantwoordenVerwijderen