Pagina's

donderdag 9 juni 2011

My precious little dress, inspired by Vilte Kazlauskaite

It was very nice being teached by Vilte. She is a very relaxed and well felt-teacher! During the second course I tried to join the course as much as I could. Ofcourse I had to take care of the participants of the workshop and Vilte as well. It comes with organizing activities. But, I succeeded. The first day I felted my samples. And the second day of the course I started with laying my own dress. I had been spinning silk tops and dying my wool and fabrics in the evenings before, so I was able to use lots of beautiful materials. I did also discover a heritage of my aunt: 2 pieces of lace with little beads and paillettes embroidered. It was lovely, I would like to use them also.
The third and last day of the course I finished the laying of the wool, silk and fabrics and started to felt. All went very well. Only...suddenly something happened. There was a black gunk coming under my hands...What was happening?...After the first moments of panic my brains started thinking again and I found out that the paillettes were gone! They were melted completely! That had caused the black gunk!Fortunately the little beads were still there. I washed the dress carefully. And I was very happy to see that there was no other damage. I didnot succeed finishing the dress that day. I finished the felting two days later, when Vilte was going back home again. I'm very happy with the results!

Het was heerlijk les te krijgen van Vilte. Zij is een ontspannen en goede lerares. De 2e workshop probeerde ik zo goed en zo kwaad mogelijk mee te doen aan de workshop. Ik moest, als organisator van de workshops, natuurlijk ook voor de deelneemsters en Vilte zelf zorgen. Dat hoort erbij. Maar het lukte me. De 1e dag heb ik mijn proeflappen gemaakt. DSCN6200 De 2e dag startte ik met het
uitleggen van mijn eigen jurkje. Ik had de avonden ervoor tot in de late uurtjes zijde zitten spinnen en wol en zijde stoffen geverfd, dus ik kon beschikken over een schat aan materialen. Bovendien had ik een erfenisje van mijn tante gevonden: stukjes kant geborduurd met kleine glinsterkraaltjes en pailletten. Erg mooi, dat wilde ik ook gebruiken.
De derde en laatste dag van de workshop legde ik de laatse lagen wol, zijde en stoffen en startte met vilten. Het ging heel goed. Totdat..er iets raars gebeurde: Opeens kwam er een zwarte smurrie onder mijn handen vandaan. Wat gebeurde er...? Na het eerste paniekmoment, toen ik weer normaal kon denken, kwam ik er achter dat de pailletten compleet verdwenen waren! Ze waren gesmolten! Dat was de zwarte smurrie! Gelukkig hadden de kraaltjes het wel overleefd. Ik waste het jurkje voorzichtig uit. Ik was heel blij dat het verder geen schade had opgelopen. Het lukte me die dag niet het jurkje af te krijgen. Ik heb het 2 dagen later afgemaakt, toen Vilte weer naar huis was. Ik ben dolblij met het mooie resultaat!

1 opmerking:

  1. I would so absolutely love to join one of this workshops... I absolutely love the natural way in which the fabrics and fibres join in this work.

    BeantwoordenVerwijderen